Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/dobrylog/domains/fajnalokata.com.pl/public_html/fp-includes/core/core.fpdb.class.php on line 302
Dobra lokata

Wednesday, June 17, 2020

W jaki sposób firmy pożyczkowe przyciągają do chwilówki?

Pozyskanie klienta w sektorze pozabankowym nie jest zbyt prostym zadaniem i wymaga przygotowania sieci partnerskich, udziału pośredników, a najczęściej obniżenia kosztów pozaodsetkowych i szybkiego rozpatrywania wniosków, zobacz najlepsze oferty na 17banków.com.

Relacje między firmą pożyczkową, a klientem

Większość firm pożyczkowych za porównywarkami multimedialnymi dysponuje w katalogu usług chwilówkami bezpłatnymi dla nowych pożyczkobiorców. To racjonalne podejście, ponieważ umożliwia zbudowanie wstępnej relacji, potwierdzenia tożsamości. O co chodzi w bezpłatnej chwilówce, za 0 złotych? Klient otrzymuje kapitał, który musi spłacić w terminie i nie ponosi przy tym żadnych dodatkowych kosztów. Jeżeli wystąpi opóźnienie w spłacie parabank najczęściej stosuje wszelkie koszty standardowe i windykacyjne związane ze złamaniem postanowień regulaminu. Krótko mówiąc przy korzystaniu z chwilówki bezpłatnej, pierwszej lepiej spłacaj zobowiązanie terminowo, aby nie narazić się na dodatkowe opłaty. Na polskim rynku można zauważyć wyraźnie wzrost średniego poziomu chwilówki od poziomów około 700 złotych w 2010 roku, do około 2000 złotych i ponad obecnie. Działa tutaj mechanizm inflacyjny, rosnące potrzeby konsumpcyjne, wysoki poziom wejścia na rynek bankowości detalicznej dla klientów bez solidnej zdolności kredytowej. Firmy pożyczkowe muszą również optymalizować działalność pod ograniczenia wynikające z kosztów pozaodsetkowych. Wartość kosztów pozaodsetkowych stale się zmniejsza, chociażby pod presją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w czasie kryzysu gospodarczego. Po ogłoszeniu większych zmian w 2016 roku branża przeżyła wstrząs i praktycznie wszystkie parabanki przeniosły się do przestrzeni online i zamknęły oddziały stacjonarne, opcję dojazdu do klienta i podobne usługi bezpośrednie. Ustawodawca wszystkie usługi związał z ogólnymi kosztami pozaodsetkowymi i oczywiście limitem.

Na czym skupiają się marki parabankowe?

Firmy pożyczkowe stawiają na lojalność, na utrzymanie pożyczkobiorcy możliwie najdłużej przy marce. Z tego powodu powstaje wiele brandów dla jednej korporacji. Lojalność to ciekawy potencjał, ponieważ po spłacie chwilówki otrzymujesz coraz wyższe limity, dochodzące nawet do kilku tysięcy złotych z mocno ograniczonymi formalnościami przy rozpatrywaniu wniosku. To dobra alternatywa dla kredytu gotówkowego. Firmom pożyczkowym przypisano dość ostre normy, chociażby pod względem rejestracji w KNF, wprowadzenia kapitału zakładowego do 200 000 złotych, unikania klauzul abuzywnych w umowach. W razie wykrycia nieprawidłowości, co do zbiorowych interesów konsumentów UOKiK praktycznie blokuje działalność. Interesy konsumenta, pożyczkobiorcy stawia się zatem na pierwszym miejscu.

Krótka charakterystyka rynku firm pożyczkowych

Rynek firm pożyczkowych specjalizuje się również w obsłudze konkretnych grup klientów, chociażby rolników, studentów, emerytów, rencistów, osób z potwierdzonymi, pewnymi dochodami. Parabanki akceptują nawet „dochody” wynikające z programów socjalnych.